…ja, den står Emilia för. Hur söt är hon inte? Där står hon i snön men sitt långa svall och farfars mysiga mössa.

img_1279_65430405

skjorta från newyorker, stövlar från dinsko & farfars gamla mössa.

Att jogga i morgonsol är fantastiskt! Men en kall vintermorgon är inte heller helt fel. Foto: Terese Alvén, sparkibaken.se.

Att jogga i morgonsol är fantastiskt! Men en kall vintermorgon är inte heller helt fel. Foto: Terese Alvén, sparkibaken.se.

Behöver du hjälp att komma igång med träningen? Läs mina tips och få en spark i baken:

1. Använd bra utrustning
Att få ont i kroppen på grund av fel utrustning är inte kul. Jag menar inte att du behöver köpa en helt ny outfit eller lägga flera tusen kronor på kläder och skor, men bra träningsskor och en stabil sport-bh (för tjejer så klart) är en bra grund. Du ska trivas i de kläder du har på dig och kunna röra dig fritt i dem. Det är skönt med material som andas, men det är inget måste.

2. Förbered dig
Är det stressigt på morgonen? Packa träningsväskan redan kvällen innan. Ska du träna direkt efter jobbet kanske du vill ha med dig ett mellanmål. Ta med en smörgås, yoghurt/keso och/eller frukt så är du redo och hoppar inte över träningen för att du är hungrig.

3. Träna max tre gånger i veckan
En del som börjar att träna tycker direkt att det är så roligt att de vill träna varje dag. Resultaten kommer snabbt och det ökar ens motivation att träna mer. Men. Hejda dig lite. Träna högst tre gånger i veckan så att kroppen vänjer sig vid träningen. Annars finns risken att du lägger av med träningen lika fort som du började. Efter ett par månader kan du lägga till ytterligare ett pass om du vill.

4. Planera din träning
Värdesätt din träning och planera in den i kalendern. Låt den här tiden vara viktig och boka inte över träningstiden när andra aktiviteter som fikastunder och biodejter lockar. Nu har du bestämt dig för att få in träningen som en del i vardagen. Då måste du prioritera träningen. Efter ett tag kommer du märka att det säkert finns tid för både ock – men det är bra att vara bestämd i inledningsfasen.

5. Prata om din träning
Tala om för familj, vänner och kollegor att du har börjat träna. Då kan de hjälpa till att peppa dig och det blir lite svårare att sluta med träningen när kompisarna då och då frågar hur det går. Kanske har du även turen att hitta en träningskompis?!

6. Testa olika sorters träning
Vi gillar alla olika saker, och ibland kan man behöva testa olika träningsformer för att hitta sin grej. Se därför till att testa dig fram till vad du gillar. Träning ska vara skoj.

7. Belöna dig själv
Sätt upp små delmål som inspirerar och motiverar dig. Tränar du exempelvis regelbundet i två månader kanske du unnar dig nya träningskläder eller en spabehandling.

8. Inspireras
Sist men inte minst – låt dig inspireras. Läs träningsbloggar, tidningar, böcker. Lär dig mer om träning – prata med en personlig tränare på gymmet. Kanske kan du få en genomgång av maskinerna? Inse alla fördelar som ett aktivt liv ger. Då kommer du aldrig vilja sluta!

Mer tips om träning och kost finns på Spark i baken.

untitled-1_57947292

Caroline är en tjej som driver och bloggar på sajten modefeber.se. Nu pryder tjejen MQ:s nya festkampanj, Urban night.
Kläderna hittar du i butik från vecka 45.

untitled-21

garnier1

Tävlar om en årsförbrukning av Garniers senaste hudvårsprodukt, Pure active. Det blir sammanlagt 20 produkter till ett värde av 1500 kr!

Inte dåligt!

Klicka in här för att delta.

d_brand_milano

Jag är en flitig användare av dbrands jeans. Dom är sjukt sköna och inte alls dumma för rumpan.

Nu kan ni vinna paret ni ser på bilden. Klicka in här och lämna en kommentar så är du med i utlottningen.

Good luck snyggos!

sv5

Tyra är en galen och härlig tjej med bägge fötterna på jorden. Hennes blogg har klättrat upp till 11:e plats bland modebloggarna. Hon bloggar och skriver på veckorevyn.com och modellar även en hel del.

Bloggadress: Klicka HÄR
Namn: Tyra Sjöstedt
Ålder: 23
Bor: Norrköping/ Stockholm
Familj: mamma, pappa, 3 systrar och en bror
Dricker: Vin eller Loka Päron
Äter: Sushi
Bästa film: Twilight
Något viktigt vi bara måste veta:
Min blogg är jäkligt bra, jag har ett spännande liv ;P haha sedan har jag fobi för gröna gräshoppor. På riktigt.

Hur länge har du bloggat och hur kommer det sig att du började?
Jag har bloggar totalt i ca 1,5 år och jag började bara för att kolla vad en blogg var för nått, vad det gick ut på…

Man hittar din blogg på Veckorevyn. Vad gör du mer än bloggar för dom?
Förutom bloggen så skriver jag för VeckoRevyn.com, är med på event och sedan figurerar jag lite i tidningen också.

Hur många procent av dina läsare gillar dig tror du?
Jag är nästan helt säker på att MINST 95% av mina läsare gillar mig!

Får du många hatkommentarer?
Nej, nästa inga alls. Men om jag får någon så är det oftast något om mitt utseende eller någon som klagar på nått jag skriver eller gör. Jag tar det bara som om komplimang. Jag vet att jag inte är dum i huvudet eller ful, och det är bara en avundsjuk eller bitter människa som skriver såna saker.

Du har många läsare, hur kommer det sig tror du?
Det som skiljer mig med många andra stora bloggare är att jag bjuder otroligt mycket på mig själv. Jag kan lägga ut sjuka videoklipp, osminkade bilder eller bara crazy festbilder där jag gör fula miner typ. Sedan delar jag med mig om mina bästa tips när det gäller smink och skönhet. Sen visar jag upp dagens outfit och dagens snyggaste kändis varje dag.

dagens86

Vad är det bästa med att blogga?
Alla gulliga läsare! Sedan får man vara med på mycket roligt och man binder många kontakter till  jobb och roliga saker, som man aldrig skulle få chansen att göra annars.

Framtidsplaner?
Jag kommer fortsätta på VeckoRevyn. Sen jobbar jag ju som modell så det kommer jag nog fortsätta med. Sen ska jag hitta drömlägenheten i Sthlm :)

Något roligt inplanerat i sommar?
Ja det blir massor av roligt. Nej jag ska slappa och fiska! Sen laddar jag för Blogawards som är…just det, det får jag inte säga än….

Rakat eller orakat mellan benen på killar?
Haha vart kom den frågan ifrån? Rakat!